Sporcu Sağlığı

05/01/21 21:48:05

Sporcu Sağlığı

Spor yaralanmaları, spor veya egzersiz yaparken ortaya çıkar. Kazalar, yetersiz eğitim, koruyucu cihazların uygunsuz kullanımı veya yetersiz gerdirme veya ısınma egzersizleri olabilir. Sporcu sağlığı alanında en yaygın spor yaralanmaları burkulmalar, kırıklar ve çıkıklardır.

sporcu sağlığı

Yaralanma sonrası en yaygın tedavi dinlenme, yaralanma olan bölgeye buz koyma, sararak sıkıştırma ve yüksekte tutma işlemidir.Bu işlemler sporcu sağlığı için önemlidir

Dinlenme: Yaralanmaya neden olabilecek aktivitelerden dinlenerek kaçının.

Buz: Yaralanma olan bölgedeki şişlik ve ağrıyı azaltmak için bu bölgeye buz uygulaması yapabilirsiniz. Buzları bir havlu içine sarın ve 15-20 dakika, günde dört kez, birkaç gün peş peşe uygulayın. Buzları asla cildin üzerine koymayın.

Sıkıştırma: Yaralı alanın sıkışması da şişmeyi azaltmaya yardımcı olur. Elastik sargılar, havalı bezler ve atellerle ilgili bölgeyi sararak sıkıştırabilirsiniz.

Yüksekte Tutmak: Şişlik ve ağrıyı azaltmak için yaralı kısmı kalp seviyesinin üzerine yükseltin.

Spor yaralanmalarını önlemek için bazı önlemler şunlardır:

  • Kasları güçlendirmek için düzenli bir egzersiz programı izleyin.
  • Egzersiz seviyesini kademeli olarak artırın ve egzersizi aşırıya kaçırmayın.

Herhangi bir spor aktivitesini yapmadan önce dirsek korumaları, yüz maskeleri, ağız koruyucuları, rahat kıyafetler ve spora uygun ayakkabılar ve giysiler giydiğinizden emin olun, bu da sporcu sağlığı aısından yaralanma olasılığını azaltmaya yardımcı olur.

Spor aktivitesinden önce ve sonra ısınma ve soğutma egzersizlerini uyguladığınızdan emin olun. Egzersizler kasları germeye, esnekliği artırmaya ve yumuşak doku yaralanmaları azaltmaya yardımcı olur.

  • Yemek yedikten hemen sonra egzersiz yapmaktan kaçının.
  • Kasları besleyecek sağlıklı bir diyet yapın.
  • Yaralandığınızda veya yorgun olduğunuzda spor yapmaktan kaçının. Bu tür durumlarda spora bir süre ara vermelisiniz.
  • İlgilendiğiniz spor dalıyla ilgili tüm özellikleri öğrenin.
  • Spor yapmak için fiziksel olarak uygun olduğunuzdan emin olun.

Ortak spor yaralanmalarından bazıları şunlardır:

Diz Yaralanmaları

Ön çapraz bağ, ACL'nin iyileşme süreci hastalara da bağrı olarak biraz zaman alabilir. Kıkırdak hasarları ve menisküs yırtıkları dizlerde uluşan diğer spor yaralanmalarındandır. Spor sırasında diz yaralanmaları iyileştirmek için, açık cerrahi veya minimal invaziv bir teknik kullanılarak gerçekleştirilebilen cerrahi müdahale gerekebilir. Cerrahınız, kaslarınızı güçlendirmek, kemiklerin ve eklemlerin elastikiyetini ve hareketini arttırmak için fizik tedavi önerebilir.

Sosyal Medyada Paylaşın

BENZER KONULAR

Sporcu Sağlığı